No watch is like a Nixon

06 nov 2014

BLOG

No watch is like a Nixon

En klokke er et accessoirer som passer alle og enhver, og det kan brukes til alle anledninger. Vi har tatt en prat med Erik Haugen Nordbø i Star Distribution som fører Nixon i Norge.

Tekst og foto: Vilde Vågsland

 Nixon er et amerikansk klokke, accessoires, og audio merke. Fokuset til Nixon ligger på det unge livsstilsmarkedet som inkluderer surfing, skating og snowboarding. 17 år etter oppstartet selges Nixon nå i 70 ulike land. Nylig åpnet de også to nye flagship-butikker i London og Paris hvis man bestille ’costume made’ klokker. Her kan du kjøpe akkurat den klokka du har lyst på, som gjenspeiler dine ønsker og personlighet.

 - No watch is like a Nixon

Erik jobber for Star Distribution AS. Det er de som fører Nixon her i Norge. På spørsmål om hva som kjennetegner Nixon som brand er svaret tydelig.

-          Nixon er veldig flinke til å fornye seg hver sesong. Spesielt når det gjelder klokkene, men også andre duppeditter som klær, capser og blastere). Det kommer stadig nye modeller og hele tiden nye kombinasjoner av farger, skinnkvaliteter og former.

 I dag finnes det utallige andre klokkemerke på markedet så vi var nysgjerrige på hva som skiller Nixon fra de andre merkene.

-          Om man ser på alle andre brands, så er Nixon veldige unike på design. No watch is like a Nixon. Det at Nixon kombinerer et super fett utseende sammen med den utrolig gode kvalitet, gjør nok at flere forbrukere velger Nixon på armen, mener Erik.

Nixon har produsert utallige modeller de siste 17 årene, og spekteret er bredt. Erik mener det er noe helt spesielt med Nixon klokkene.

-          Man ser fort om det er en Nixon klokke, eller ikke. Nettopp fordi at ingen andre klokker i verden ser slik ut. Det som kjennetegner Nixon best er jo akkurat det at de bygger på ”Attention to details”.

favoritter

 Månedens klokke

Erik kunne sikkert pyntet et helt rom med klokkesamlingen sin og på spørsmål om hvilken som er hans favoritt, sliter han med å svare:

-          Min favoritt, wow … dette er vanskelig. Jeg er virkelig på G med flere modeller, men nå må det vel bli The Sentry Chrono. Der har de kombinert bestselgeren The sentry/The sentry leather og satt inn et kronograf (Chrono = stoppeklokke). Da får man oppgradert den opprinnelige The Sentry med 3 kroner.

Men det holder ikke med én favoritt.

-          Jeg er også veldig svak for The Automatic 2. Den har automatisk ur som går på bevegelse. Det er ganske fett. Men så er det jo også The 51-30 som er en helt udødelig modell.

 Her på Urbanshop har vi startet en ny, månedlig spalte som vi har kalt ”Watch of the month”. Denne månedens klokke (November) er The Sentry SS all gold/black. Erik syntes dette er en modell som passer alle, både gutt og jente og vi er helt enige.

-          Størrelsen på klokken er så allsidig. Den er ikke for tykk, og ikke for tynn. Ikke for tung, men absolutt ikke for lett. På denne klokken har man dato og dag, i et ellers perfekt japansk urverk. Dette er en 100-meters klokke i rustfritt stål. Med andre ord, den tåler vann og bading.

The Sentry SS kommer i flere ulike fargekombinasjoner, men Erik mener månedens klokke skiller seg ut fra alle de andre.

-          Fargekombinasjonen med gull og svart ser mye dyrere ut enn for eksempel den vanlige Sentry SS i hvit. Gold/black gir en mer ”like a boss” – følelse.

nixon

Share on Facebook
Share on Twitter
Fall Footwear

24 sep 2015

Fall Footwear

SHOP THE LOOK

23 sep 2015

SHOP THE LOOK

Style your jacket

02 sep 2015

Style your jacket

AIR JORDAN 1

18 aug 2015

Air Jordan 1 Mid

Hva Skjer

Søk